fredag 28 maj 2010

Dagens lärdom

I dag var det inte skoj att vara filmproducent. Mitt mobila bredband klarade tydligen inte av fredagsrushen med följden att det blev både hackat och malet. Det blev ideliga stopp i sändningen. I efterhand har jag kastat ut alla korta snuttar. Kvar finns två längre avsnitt. Anders Hansen har erbjudit hjälp och i morgon kopplar jag in mig på ett fast bredbandsnät. Och skulle det strula igen så övergår jag till Coveritlive. Den varianten känns solidare och är nästan lika rolig att jobba med.

Apropå detta att vara filmproducent: I dag fanns Lukas Moodysson på åskådarplats i kommentatorrummet. I ett av dagens avsnitt skymtar han förbi framför kameran. Jag borde kanske ha bett honom om hjälp? I andra avsnittet dyker också Nils Grandelius upp och hjälper till med analyserna av sitt avslutade parti.