måndag 24 maj 2010

Liveblogg

I skrivande stund pågår matchen MFF-Brommapojkarna och Sydsvenskan.se har en liveblogg med kommentarfunktion där bloggaren har möjlighet att styra vilka kommentarer som publiceras. Trollen tillåts inte förstöra nöjet. Jag tycker att det är ett mycket intressant koncept och skulle vilja testa det. Vad sägs om att titta in i morgon kväll framåt halv åtta? Då skulle jag kunna liveblogga från invigningen av Sigemanturneringen. Det blir dragning av startnummer och då får vi till exempel veta vem som möts i första ronden klockan två på onsdag.

Jag känner mig inte särskilt säker på tekniken så jag undviker att garantera att det blir något av med livebloggen i morgon. Dessutom tänker jag vara social och kommer inte att sitta framför min laptop hela kvällen. Du kan ju höra av dig redan nu om du har några intressanta frågor till någon av de sex deltagarna. Min mejladress: grahn1@gmail.com